Ramowy rozkład dnia
RAMOWA ORGANIZACJA DNIA W PRZEDSZKOLU NIEPUBLICZNYM „BAJKA” W BYDGOSZCZY
Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu: 1/5 czasu przeznaczamy na zabawę, 1/5 ( w przypadku dzieci młodszych 1/4 na pobyt w ogrodzie przedszkolnym, 1/5 na zajęcia dydaktyczne, 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela – w tej puli czasu mieszczą się także czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to: radosny poranek, zabawa i edukacja, relaksacja i inspirujące popołudnie. 6.00-8.30 Radosny poranek, w którym dzieci podejmują różne wybory czego i jak się uczyć:- podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,
- są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce)
- pracują indywidualnie z nauczycielem,
- wykonują czynności higieniczno-sanitarne,
- realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej,
- są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
- prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku
- podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk
- słuchają muzyki relaksacyjnej
- bawią się w zabawy „paluszkowe”, słowne i masażyki
- uczestniczą w bajkoterapii
- podejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne i małych grupkach,
- podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe, ze śpiewem,
- bawią się tekstem literackim, prezentują własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych,
- słuchają literatury, oglądają książki,
- planują i redagują wpisy do Kronik Grupy,
-
podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych,
- dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny